Malarstwo Krystyny Feliksik
Abstrakt
Kiedy w roku 1995 słynna wystawa w warszawskim Arsenale
ukazała zarówno artystom, ale przede wszystkim władzom politycznym
PRL, że w Polsce nadal nie jest możliwe kontynuowanie
polskiej wersji radzieckiego realizmu socjalistycznego, doszło do
eksplozjimalarstwa ekspresyjnego, abstrakcyjnego, do artystycznej
manifestacji sprzeciwu wobec malarstwa realistycznego.
Artyści, którzy jeszcze niedawno malowali murarzy, górników
i traktorzystki, pokazywali obrazy będące niemal naiwnym naśladownictwem
abstrakcji geometrycznej, ale i pełnej emocjonalnego
dynamizmu.
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: