Chrystocentryczne ukierunkowanie katechezy integralnej
Abstract
Od momentu wydania najważniejszych dokumentów katechetycznych
w czasie po Soborze Watykańskim II nie zaprzestano
uzasadniać i na nowo odkrywać natury katechezy. Wprost
przeciwnie – różnego rodzaju pytania związane z jej istotą jeszcze
przybrały na sile. Pośród różnych pytań, które się stawia,
można i dzisiaj usłyszeć następujące: Czy jest konieczne, aby
współczesna katecheza była ukierunkowana chrystocentrycznie?
Na czym polega istota chrystocentryzmu katechetycznego? Czy
nie wystarczy jedynie poruszać tematów związanych z życiem
młodzieży, aby zaspokoić ich pierwszorzędne poszukiwania czy
niepokoje egzystencjalne? Czy obecnie preferowana katecheza
integralna jest zobowiązana do tego, aby w centrum swojego
przekazu postawić Osobę Jezusa Chrystusa? Jeśli da się jasno
wyodrębnić i opisać chrystocentryczne ukierunkowanie takiej katechezy,
to gdzie leży jej podstawowy punkt ciężkości?
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: