Marek, Z. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum, ss. 332.
Abstract
W roku 2017 polska literatura pedagogiczna została wzbogacona publikacją Pedagogika towarzyszenia, której tematyka ogniskuje się na styku pedagogiki humanistycznej i pedagogiki transcendentalnej. Refleksji naukowej poddano możliwości, jakie dla integralnegorozwoju osoby mogą wynikać z fuzji/połączenia tradycyjnie rozumianego wychowania, duchowości (ignacjańskiej) i religii (chrześcijańskiej). Jej autor ks. Zbigniew Marek, korzystając z dorobku personalistycznej myśli chrześcijańskiej oraz tradycji ignacjańskiej,podejmuje jeden z ważniejszych wątków, którym zajmuje się pedagogika, a mianowicie towarzyszenie wychowawcze...
Published
2018-09-03
How to Cite
Mółka, M. (2018). Marek, Z. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum, ss. 332. HORIZONS OF EDUCATION, 17(41), 287-289. Retrieved from https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1453
Section
Reviews
Copyright (c) 2018 Miłosz Mółka
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: