Marek, Z. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum, ss. 332.
Abstract
W roku 2017 polska literatura pedagogiczna została wzbogacona publikacją Pedagogika towarzyszenia, której tematyka ogniskuje się na styku pedagogiki humanistycznej i pedagogiki transcendentalnej. Refleksji naukowej poddano możliwości, jakie dla integralnegorozwoju osoby mogą wynikać z fuzji/połączenia tradycyjnie rozumianego wychowania, duchowości (ignacjańskiej) i religii (chrześcijańskiej). Jej autor ks. Zbigniew Marek, korzystając z dorobku personalistycznej myśli chrześcijańskiej oraz tradycji ignacjańskiej,podejmuje jeden z ważniejszych wątków, którym zajmuje się pedagogika, a mianowicie towarzyszenie wychowawcze...
Published
2018-09-03
How to Cite
Mółka, M. (2018). Marek, Z. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum, ss. 332. HORIZONS OF EDUCATION, 17(41), 287-289. Retrieved from https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1453
Section
Reviews
Copyright (c) 2018 Miłosz Mółka
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: