Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Horyzonty Wychowania
e-ISSN 2391-9485
Platforma
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Etyka publikacyjna
Aktualności
Kontakt
Szukaj
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona główna
/
Archiwum
/
Tom 17 Nr 41 (2018): Współczesne dyskursy edukacyjne
Tom 17 Nr 41 (2018): Współczesne dyskursy edukacyjne
Cały numer
Opublikowane:
2018-09-03
Edytorial
Edytorial: Współczesne dyskursy edukacyjne
Mirosław Kowalski, Wit Pasierbek, Ewa Kowalska
5-6
PDF
Editorial: Contemporary Discourses in Education
Mirosław Kowalski, Wit Pasierbek, Ewa Kowalska
7-8
PDF (English)
Artykuły tematyczne
Globalizacja, amerykanizacja i procesy (glo)kalizacji. Konteksty i kontrowersje
Zbyszko Melosik
11-27
PDF
Uwarunkowania rozwoju kształcenia zawodowego
Stefan Michał Kwiatkowski
29-40
PDF
Reakcje przystosowawcze a wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością ruchową o różnych typach temporalnej satysfakcji
Janusz Kirenko
41-58
PDF
Testy szkolne i rekonstrukcja edukacyjnej rzeczywistości
Agnieszka Aleksandra Gromkowska-Melosik
59-73
PDF
Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna
Jarosław Gara
75-96
PDF
Decentracja – rozwój- edukacja
Piotr Błajet, Beata Przyborowska
97-105
PDF
Racjonalność procesu wychowania we współczesnym dyskursie pedagogicznym
Renata Nowakowska-Siuta
107-120
PDF
Indywidualizacja w pedagogice troską o innego
Marzenna Magda-Adamowicz
121-133
PDF
Odpowiedzialność w edukacji versus dylematy etyczne pedagogów w kreowaniu postaw jednostkowych uczniów
Grażyna Genowefa Gajewska, Paweł Zapeński
135-148
PDF
Ideologia - edukacja – zdrowie. Rozważania o dyskursach zakazanych?
Mirosław Kowalski
149-161
PDF
Strategie legitymizacji zmiany oświatowej w dyskursie o sześciolatkach. Casus kampanii promocyjnej MEN
Ewa Kowalska
163-175
PDF
Artykuły Varia
Gender and labor market situation among technical university graduates in Poland
Michał Tomasz Tomczak
179-189
PDF (English)
Wartości cenione przez pracodawców na rynku pracy w ocenie studentów studiów pierwszego stopnia
Teresa Myjak
191-200
PDF
Samozatrudnienie absolwentów szkół wyższych jako potencjalna miara ich przedsiębiorczości
Marek Rocki
201-213
PDF
„Wychowanie dla pokoju” versus wychowanie do wojny. Wartości uniwersalne wobec wyzwań globalnych
Jerzy Menkes
215-223
PDF
Czy przedsiębiorczy skuteczniej uczą przedsiębiorczości?
Beata Stępień
225-236
PDF
Edukacja a zachowania przedsiębiorcze właścicieli-menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami rodzinnymi
Izabella Steinerowska-Streb
237-250
PDF
Zarządzanie talentami w firmach rodzinnych
Jan Klimek
251-260
PDF
Aktorzy rozwoju gospodarczego jako wytwór odziaływań socjalizacyjnych systemu społecznego
Magdalena Maria Zdun
261-270
PDF
Podręczniki szkolne do nauczania religii jako przedmiot badań socjologicznych – rola jakościowej analizy treści
Marcin Zwierżdżyński
271-284
PDF
PDF
Recenzje
Marek, Z. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum, ss. 332.
Miłosz Mółka
287-289
PDF
Język / Language
English
Język Polski
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Aktualny numer
Zgłoś tekst