Edytorial: Współczesne dyskursy edukacyjne
Abstract
Każda zmiana, także ta w obszarze edukacji, niesie w sobie pewien potencjał konflikto genny.Dyskurs publiczny (i naukowy), towarzyszący wprowadzanym zmianom, może potencjał ów uwolnić i stać się przestrzenią sporu, w którym ścierać się będą ze sobą
odmienne narracje, różne sposoby interpretowania edukacyjnej rzeczywistośc i i społ ecznegokontekstu jej funkcjonowania. Spór ten ma nierzadko nie tylko wymiar pragmatyczny,ale też i aksjologiczny. Obok pytań o to, w jaki sposób zmieniać edukację,pojawiają się bowiem również pytania podstawowe: Czym jest/powinna być edukacjawe współczesnym świecie? Jakie cele powinna realizować?
Copyright (c) 2018 Mirosław Kowalski
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: