Edward Walewander, Pedagogia katolicka w diecezji lubelskiej 1918-1939, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Lublin 2007, ss. 366
Abstract
Czego może dowiedzieć się człowiek współczesny, studiującprzeszłość – o sobie, o swoich problemach? Czy informacje
utrwalone na pożółkłych kartach książek, czasopism pomogą mu zrozumieć, jak powinien żyć? Jak zdobyć dobrą pracę? Jak wychować dzieci? Czy wreszcie odpowiedzą mu, kim jest jako człowiek? Wielu młodym – i nie tylko im – wydaje się, że to, co już się wydarzyło, tak naprawdę nie ma wpływu na ich życie, zatem nie warto zajmować się przeszłością. I być może się mylą. Bowiem żyjemy w świecie, który – czy nam się to podoba czy nie – ukształtowali przodkowie każdego z nas. To, co dziś robimy, kim jesteśmy w jakiś sposób powiązane jest z tym, co zaczęli kiedyś „oni”. Wobec tego czy przeszłość ma znaczenie? Czy współczesnego człowieka historia w jakiś sposób dotyczy?....
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: