Kilka uwag o istnieniu wartości z uwzględnieniem problematyki wychowawczej
Abstrakt
Na łamach „Horyzontów Wychowania” problematyka wartości podejmowana jest stosunkowo często. Jeżeli nie są to rozważania wprost, to przynajmniej implicite. Numer 3/2004 (6) Wychowanie w świecie wartości i antywartości zasadniczo w całości poświęcony jest temu zagadnieniu. Warto jednak do niego wrócić. Przemawia za tym co najmniej kilka powodów. Po pierwsze, wartości ze względu na swą naturę nie ujawniają się w pełni, istnieje zatem potrzeba nieustannego pogłębiania refl eksji nad nimiCopyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: