The use of crowdfunding in entrepreneurship education in higher education institutions
Abstrakt
RESEARCH OBJECTIVE: The goal of the paper is to present the possibilities of using crowdfunding in entrepreneurship education in higher education institutions and investigating the impact of this activity on the development or strengthening of entrepreneurial traits and attitudes of students.
THE RESEARCH PROBLEM AND METHODS: The research problem concerns the use of crowdfunding in entrepreneurship education. The method applied to solve the research problem was a diagnostic survey. Questionnaires were completed by 314 full-time students and 34 academic teachers.
THE PROCESS OF ARGUMENTATION: The process of reasoning starts with the presentation of the research method. Next, methods of the entrepreneurship education are described. Afterwards, research results are presented. The paper ends with conclusions and recommendations.
RESEARCH RESULTS: In the opinion of students and academic teachers developing a crowdfunding projects by students, with the special emphasis on the action plan, might be an important didactic method in entrepreneurial education. It also has significant impact on the development or strengthening students’ ability to take advantage of opportunities.
CONCLUSIONS, INNOVATIONS, RECOMMENDATIONS: The conclusions allow for verifying the thesis that crowdfunding might be used in an effective entrepreneurship education in higher education institutions. It is recommended to consider its inclusion in a wide range of methods used in entrepreneurship education.
Bibliografia
Arasti Z., Falavarjani M.K., Imanipour N. (2012). A Study of Teaching Methods in Entrepreneurship Education for Graduate Students, Higher Education Studies 2(1), pp. 2-10.
Effects and impact of entrepreneurship programmes in higher education (2012). Directorate-General for Enterprise and Industry, European Commission, Brussels. http://supporthere.org/sites/default/files
Enterprise and entrepreneurship education: Guidance for UK higher education providers (2012), The Quality Assurance Agency for Higher Education Gloucester.
http://www.qaa.ac.uk/en/Publications/Documents/enterprise-entrepreneurship-guidance.pdf
European Commission (2006). Implementing the Community Lisbon Programme: Fostering entrepreneurial mindsets through education and learning. Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social committee and the Committee of the Regions. Brussels, COM (2006)33 final.
Forbes H., Schaefer D. (2017). Guidelines for Successful Crowdfunding. Procedia CIRP 60. 27th CIRP Design 2017. pp. 398 – 403.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212827117301178
Gaweł, A., Wach-Kąkolewicz, A. (2016). Konstruktywizm edukacyjny w nauczaniu przedsiębiorczości metodą gier elektronicznych. Horyzonty Wychowania, 15 (34), 87-102.
https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/index.php/HW/article/view/616/586
Larralde B., Schwienbacher A. (2012). Alternative Types Of Entrepreneurial Finance, in: D. Cumming (ed.), The Oxford Handbook of Entrepreneurial Finance.
Naudé W., 2008, Entrepreneurship in Economic Development. Research Paper No. 2008/20, Word Institute for Development Economics Research, pp. 1–47.
Tan, S.S., Ng, C.K.F. (2006). A problem-based learning approach to entrepreneurship education. Education and Training, 48(6), 416-428.
UKIE. Crowd Funding Report: A Proposal to Facilitate Crowd Funding in the UK (2012), The Association for UK Interactive Entertainment, London.
Wach, K. (2014). Editorial. Entrepreneurship education. Horyzonty Wychowania, 13 (26), 7‑8.
Wangpipatwong T., Papasratorn B., (2008) The Influence of Constructivist E-Learning System on Student Learning Outcomes, in: Van Slyke, C. (ed.). Information Communication Technologies: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. IGI Global, Information Science Reference, Hershey - New York, pp. 1109-1121.
Copyright (c) 2019 Marta Tutko
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: