Call for Papers: HW Vol 22, No 64 (2023): „Dzieci i rodziny w sytuacji konfliktu”
Kryzysy są nieodłącznym elementem życia w lokalnym, narodowym i międzynarodowym kontekście. Konflikty zbrojne, terroryzm, pandemie, choroby, krachy gospodarcze, bezrobocie, głód, przymusowe migracje i klęski żywiołowe dezorganizują funkcjonowanie zarówno jednostek, jak i całych społeczności. Rodzinie zagrażają również konflikty powstające wewnętrznie, takie jak rozpad związku, uzależnienie czy śmierć osoby bliskiej. Wydarzenia kryzysowe mają długofalowy wpływ na dalsze życie dzieci i rodzin, a jego negatywne skutki mogą pogłębiać się w miarę upływu czasu.
W bieżącym numerze „Horyzontów Wychowania” chcielibyśmy pochylić się nad następującymi pytaniami:
Jak rodziny radzą sobie z traumą, wysiedleniem, stratą i cierpieniem?
Jakimi metodami możemy (ewentualnie: w jaki sposób) możemy zbadać natychmiastowy, krótkoterminowy i długoterminowy wpływ skutków wydarzeń kryzysowych na dzieci i rodziny?
Jak kryzys wpływa na subiektywny dobrostan jednostek w rodzinie?
Jakie strategie adaptacyjne opracowują i wdrażają rodziny, aby poradzić sobie z kryzysem?
W jaki sposób instytucje i organizacje mogą wspierać rodziny w czasach kryzysu?
W jaki sposób powiązane są ryzyko i odporność psychiczna?
Jak opiekunowie radzą sobie z dolegliwościami, chorobami psychicznymi i uzależnieniami członka rodziny?
Zapraszamy zainteresowane osoby, reprezentujące różne dziedziny naukowe do przedkładania artykułów (najlepiej w języku angielskim), dotyczących szeroko pojętej problematyki dzieci i rodzin w sytuacji kryzysu. Autorzy mogą nadsyłać prace o dowolnej tematyce związanej z wydarzeniami kryzysowymi i ich wpływem na dzieci i rodziny.
Redaktor numeru: Nidhi Gulati, Marta Prucnal-Wójcik
Planowane ukazanie się numeru: grudzień 2023
Nadsyłanie artykułów: 30 czerwca 2023
Zgłoszenia: https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW