Magdalena Madej-Babula, Edukacja zintegrowana w dialogu z wychowaniem religijnym,
Abstract
Ostatnie lata, zwłaszcza okres po roku 1998, to czas głębokich przemian dokonujących się w różnych dziedzinach życia człowieka, w tym również na terenie pedagogiki, dydaktyki czy psychologii. Zauważono bowiem, iż tradycyjne nauczanie na wszystkich etapach edukacji miało charakter zbyt przedmio towy, encyklopedyczny, oparty na systemie klasowo-lekcyj nym. W szkole większy nacisk kładło się na zasób zdoby wa nej wiedzy, niż na potrzeby psychofi zyczne dziecka. Między nauczycielem i uczniem panowała relacja zwierzchnictwa i podporządkowaniaCopyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: