Janusz Gajda, Pedagogika kultury w zarysie
Abstract
Oficyna Wydawnicza „Impuls” dostarcza kolejną interesującą
i fachową publikację z zakresu myśli pedagogicznej. Tym razem
udostępnia opracowanie Janusza Gajdy, wybitnego znawcy i reprezentanta pedagogiki kultury, pod tytułem Pedagogika kultury
w zarysie. Autor nadał opracowaniu usystematyzowany i chronologiczny porządek. W siedmiu rozdziałach omawia zasadnicze myśli i zagadnienia odnoszące się do pedagogiki kultury. Przybliża poglądy klasyków zaliczanych do tego nurtu. Przedstawia rodowód i kształtowanie się założeń filozoficznych i metodologicznych oraz dokonujące się przemiany i uwarunkowania w interpretacji pedagogiki kultury. Te części uzupełnia dziewięćdziesięcioma czterema pytaniami, mającymi na celu samokontrolę oraz ukierunkowanie samokształcenia w opanowaniu treści zawartej we wszystkich rozdziałach.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: