Banchoff, T. i Casanova, J. (red.). (2016), The Jesuits and glo‑ balization: historical legacies and contemporary challenges. Georgetown University Press (Washington, D.C., ss. 299)
Abstract
Recenzowana książka to owoc rocznych badań grupy znakomitych uczonych, skupionych przez redaktorów Thomasa Banchoffa i José Casanovę. Projekt był realizowany przez Berkley Center of Religion, Peace and World Affairs na Georgetown University w Waszyngtonie. Główne pytania postawione przed zespołem brzmiały: co doświadczenie globalizacji mówi nam o Towarzystwie Jezusowym (jezuitach)? A co doświadczenie jezuitów mówi nam o globalizacji? Jak zapisano w tytule, tekst podzielony jest na dwie zasadnicze części: dziedzictwo historyczne i wyzwania współczesne. Kwestie te nadają treść ogólnemu schematowi pojęciowemu publikacji, historycznie podzielonego na trzy wielkie „fale globalizacji”.
Copyright (c) 2021 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: