Edytorial: W kierunku edukacji inkluzyjnej

Abstrakt

Oddajemy w Państwa ręce nowy numer „Horyzontów Wychowania”, poświęcony idei edukacji inkluzyjnej. Ponieważ współczesną szkołę tworzą uczniowie o bardzo zróżnicowanych możliwościach i potrzebach, a heterogeniczne zespoły klasowe stanowią wyzwanie dla pedagogów, prowadzenie dyskusji wokół tego tematu wydaje się obecnie niezwykle istotne. Jak słusznie wskazują Zenon Gajdzica i Edyta Widawska w artykule znajdującym się w tym numerze, chociaż deklaratywnie edukacja włączająca jest priorytetem polityk edukacyjnych, w praktyce jej złożoność, obawy czy nawet opór środowisk szkolnych, nie zawsze wystarczające przygotowanie placówek czy/i nauczycieli, a także inne czynniki o rozmaitym charakterze stanowią istotne przeszkody w jej realizacji. Przygotowując ten numer, pragnęliśmy przyjrzeć się zarówno wyzwaniom związanym z edukacją inkluzyjną, jak i rozwiązaniom, które wypracowywane są w celu zapewnienia jej wysokiej jakości.

Opublikowane
2024-12-31
Jak cytować
Cierpiałowska, T., & Rostek, I. (2024). Edytorial: W kierunku edukacji inkluzyjnej. Horyzonty Wychowania, 23(68), 7. https://doi.org/10.35765/hw.2024.2368.02