Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Horyzonty Wychowania
e-ISSN 2391-9485
Platforma
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Etyka publikacyjna
Aktualności
Kontakt
Szukaj
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona główna
/
Archiwum
/
Tom 23 Nr 68 (2024): W kierunku edukacji inkluzyjnej
Tom 23 Nr 68 (2024): W kierunku edukacji inkluzyjnej
redaktor tematyczny: Tamara Cierpiałowska, Irmina Rostek
Opublikowane:
2024-12-31
CAŁY NUMER
cały numer
Edytorial
Editorial: Towards Inclusive Education
Tamara Cierpiałowska, Irmina Rostek
5
PDF (English)
Edytorial: W kierunku edukacji inkluzyjnej
Tamara Cierpiałowska, Irmina Rostek
7
PDF
Artykuły tematyczne
Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego – element (nie)zbędny w edukacji włączającej
Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski
11-21
PDF
Responsibilities of Special Education Teachers in Inclusive Education
Zenon Gajdzica, Edyta Widawska
23-32
PDF (English)
Teachers’ Attitudes Towards Inclusive Education in a Cultural Context
Joanna Kossewska, Rofiah Khofidotur, Kieron Sheehy, Katarzyna Machał, Katarzyna Sajdak
33-44
PDF (English)
To Understand the Idea of Self-Advocacy. Building the Competences of Inclusive Education Teachers to Support Students With Diverse Educational Needs
Dorota Podgórska - Jachnik, Barbara Winczura
45-56
PDF (English)
Rola poradni psychologiczno-pedagogicznych w systemowym wsparciu uczniów i edukacji włączającej
Małgorzata Zaborniak-Sobczak
57-67
PDF
Group Collaboration and Inclusive Education: A Symmetrical Inclusion Perspective
Małgorzata Pietrzak, Ewelina Sobocha
69-82
PDF (English)
The Finnish Model of Inclusive Education – an Unmatched Ideal or a Viable Model of Good Practice?
Tamara Cierpiałowska, Outi Kyrö-Ämmäla , Elżbieta Lubińska-Kościółek
83-93
PDF (English)
Bilingualism of Students in Kazakhstan as a Challenge for Inclusive Education
Dorota Podgórska - Jachnik, Kenżegalijeva Aidana Zhenisovna, Mukhieva Gulmira Seytmukhanbetovna
95-107
PDF (English)
“As a Shadow” – the Experiences of a Support Teacher of Students With Autism Spectrum Disorders (ASD)
Danuta Kądziołka
109-121
PDF (English)
Terapeutyczne aspekty onimów literackich w edukacji dzieci przedszkolnych z trudnościami komunikacyjnymi
Marzena Maria Szurek, Ewa Zmuda
123-135
PDF
Teacher Perspectives on Supporting Students With Stuttering in Schools and Preschools
Anna Michalczyk, Aleksanda Ślusarczyk
137-147
PDF (English)
Artykuły Varia
Learner Talent and Passion Development in Learning Institutions: The Role of Education Leaders
Witold Ostafiński
151-160
PDF (English)
New Technologies in the Development of Empathy: Benefits and Threats
Anna Maria Pawiak
161-170
PDF (English)
Recenzje
Recenzja książki: P. Duchliński (red.). (2023). Spory moralne. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie
Monika Grodecka
173-174
PDF
Język / Language
English
Język Polski
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Aktualny numer
Zgłoś tekst