Edytorial
Abstrakt
Kolejny już numer „Horyzontów Wychowania” jest poniekąd kontynuacją poprzedniego, w którym traktowaliśmy o lękach współczesności. Teraz chcemy zrobić krok dalej – odpowiedzieć sobie na pytanie: jak żyć w świecie lęków, jak wychodzić z patologii i traum psychicznych, duchowych czy egzystencjalnych. Dlatego tytuł tematyczny Pomimo lęków. Merytoryczna zawartość tegoż numeru oscyluje wokół pewnych metod czy też porad, które mają nas wspomagać w diagnozie i konkretnych sposobach radzenia sobie z lękami.
Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to bardzo trudne, czasami wydawać się może nawet niemożliwe. Jednakże gdybyśmy na tym poprzestali, wówczas okazałoby się, że powstało nowe zjawisko: lęk przed lękiem i wtedy rzeczywiście stanęlibyśmy chyba przed bardzo trudną rzeczywistością.
Copyright (c) 2016 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: