Edytorial
Abstract
Kolejny już numer „Horyzontów Wychowania” jest poniekąd kontynuacją poprzedniego, w którym traktowaliśmy o lękach współczesności. Teraz chcemy zrobić krok dalej – odpowiedzieć sobie na pytanie: jak żyć w świecie lęków, jak wychodzić z patologii i traum psychicznych, duchowych czy egzystencjalnych. Dlatego tytuł tematyczny Pomimo lęków. Merytoryczna zawartość tegoż numeru oscyluje wokół pewnych metod czy też porad, które mają nas wspomagać w diagnozie i konkretnych sposobach radzenia sobie z lękami.
Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to bardzo trudne, czasami wydawać się może nawet niemożliwe. Jednakże gdybyśmy na tym poprzestali, wówczas okazałoby się, że powstało nowe zjawisko: lęk przed lękiem i wtedy rzeczywiście stanęlibyśmy chyba przed bardzo trudną rzeczywistością.
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: