Edytorial
Abstract
Kolejny już numer „Horyzontów Wychowania” jest poniekąd kontynuacją poprzedniego, w którym traktowaliśmy o lękach współczesności. Teraz chcemy zrobić krok dalej – odpowiedzieć sobie na pytanie: jak żyć w świecie lęków, jak wychodzić z patologii i traum psychicznych, duchowych czy egzystencjalnych. Dlatego tytuł tematyczny Pomimo lęków. Merytoryczna zawartość tegoż numeru oscyluje wokół pewnych metod czy też porad, które mają nas wspomagać w diagnozie i konkretnych sposobach radzenia sobie z lękami.
Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to bardzo trudne, czasami wydawać się może nawet niemożliwe. Jednakże gdybyśmy na tym poprzestali, wówczas okazałoby się, że powstało nowe zjawisko: lęk przed lękiem i wtedy rzeczywiście stanęlibyśmy chyba przed bardzo trudną rzeczywistością.
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: