Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
HORIZONS OF EDUCATION
e-ISSN 2391-9485
Platform
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Etyka publikacyjna
Announcements
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 50 (2020): Horyzonty człowieczeństwa
Vol. 19 No. 50 (2020): Horyzonty człowieczeństwa
redaktor numeru: Wit Pasierbek, Monika Grodecka
Published:
2021-01-05
Full Issue
PDF (Język Polski)
Editorial
Edytorial
Wit Pasierbek; Monika Grodecka
5-6
PDF (Język Polski)
Editorial: Horizons of Humanity
Wit Pasierbek; Monika Grodecka
7-8
PDF
Thematic Articles
Humanity on the Brink - Youth in Poland and Germany about Refugee Rights
prof. dr dr Hans-Georg Ziebertz
11-26
PDF
Godność osobista w ocenie młodzieży – analiza teoretyczno-empiryczna
Janusz Mariański
27-44
PDF (Język Polski)
Aksjologia dziennikarska wobec wyzwań współczesności
Agata Anna Raczkowska
45-57
PDF (Język Polski)
The Dignity of Children Deprived of Liberty and Suspected of Committing Crimes
Kerstin Nordlöf
59-75
PDF
Necessary and needless loneliness. The perspective of fact, development and relation - a case study of texts by Janusz Korczak
Krystyna Ablewicz
77-91
PDF (Język Polski)
Potrzeba afirmacji człowieka jako wyzwanie dla wychowania
Katarzyna Olbrycht
93-104
PDF (Język Polski)
Accompanying pedagogy in human formation
Zbigniew Marek, Anna Walulik
105-116
PDF (Język Polski)
Kategoria osoby jako punkt krytyczny rozważań nad wychowaniem. Inspiracje z nurtu personalizmu chrześcijańskiego
Beata Zuzanna Bednarczuk
117-130
PDF (Język Polski)
Społeczna percepcja dystansu i tolerancji
Janusz Kirenko, Urszula Olejnik
131-146
PDF (Język Polski)
O poszerzaniu horyzontu wychowania i budowaniu osobowych relacji w rodzinie w ujęciu Jespera Juula
Ewa Rojewska
149-160
PDF (Język Polski)
It's about the dignity, authority and responsibility of the teachers in times of axionormative chaos
Andrzej Michał de Tchorzewski
161-176
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission