Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Horyzonty Wychowania
e-ISSN 2391-9485
Platforma
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Etyka publikacyjna
Aktualności
Kontakt
Szukaj
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona główna
/
Archiwum
/
Tom 22 Nr 61 (2023): Oswajanie obcości
Tom 22 Nr 61 (2023): Oswajanie obcości
redaktor tematyczny: Irmina Rostek, Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska
Opublikowane:
2023-03-29
CAŁY NUMER
cały numer
Edytorial
Editorial: Taming the otherness
Irmina Rostek, Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska
5
PDF
Edytorial: Oswajanie obcości
Irmina Rostek, Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska
7
PDF
Artykuły tematyczne
Trajektorie oswajania obcości – od Obcego do Innego
Agata Cudowska
11-22
PDF
Nauka gościnności jako oswajanie obcego
Franciszek Kampka
23-34
PDF
Profilowanie jako narzędzie oswajania obcego na przykładzie wybranych prawicowo i liberalnie zorientowanych tygodników opinii
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz
35-45
PDF
Nie-swój w językowym obrazie świata polskich studentów. Refleksja językoznawcza
Roman Gawarkiewicz
47-56
PDF
Obcy, inny czy swój? Jak przedstawieni są cudzoziemcy w podręczniku do nauki języka polskiego i kultury polskiej „Po polsku po Polsce”?
Ewa Badyda
57-66
PDF
O sytuacjach granicznych w nauczycielskiej codzienności. Przypadek podejmowania decyzji
Maria Groenwald
67-77
PDF
Emotions Experienced by English Teachers While Taming the Unknown (Distance Learning) During the COVID-19 Pandemic
Marzena Wysocka-Narewska
79-91
PDF (English)
Inni czy tacy jak my? Wizerunek osób z niepełnosprawnościami w przekazach medialnych dla dzieci i młodzieży oraz jego znaczenie dla edukacji
Magdalena Pokrzywa
93-102
PDF
Stereotypical Images of Ukrainians and Russians in a HumanitarianCrisis: Multicultural Perspectives
Agnieszka Szewczyk - Zakrzewska, Stanislav Avsec
103-119
PDF (English)
Artykuły Varia
Selected Determinants of the Polish and South African Teachers’ Attitudes Towards Inclusive Education of Students with Special Educational Needs
Anna Czyż, Johannes Petrus Rossouw, Ewelina Niemczyk
123-135
PDF (English)
Wybrane aspekty religijności u osób z niepełnosprawnością ruchową
Ewa Jaglarz, Agnieszka Popiel
137-148
PDF
Proces badawczy w krytyczno-partycypacyjno- ‑edukacyjnych badaniach w działaniu – rekonesans i dynamiczne cykle działaniowe
Agata Borowska
149-159
PDF
Szkoły jezuickie. Żywa tradycja w XXI wieku. Artykuł recenzyjny
Arkadiusz Żukiewicz
161-164
PDF
Język / Language
English
Język Polski
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Aktualny numer
Zgłoś tekst