Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
HORIZONS OF EDUCATION
e-ISSN 2391-9485
Platform
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Etyka publikacyjna
Announcements
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 56 (2021): Current Challenges of Ignatian Pedagogy
Vol. 20 No. 56 (2021): Current Challenges of Ignatian Pedagogy
redaktor numeru: Jarosław Charchuła SJ
Published:
2021-12-29
Full Issue
cały numer (Język Polski)
Editorial
Edytorial: Aktualne wyzwania pedagogii ignacjańskiej
Jarosław Charchuła
5-6
PDF (Język Polski)
Editorial: Current Challenges of Ignatian Pedagogy
Jarosław Charchuła
7-8
PDF (Język Polski)
Thematic Articles
Ignatian Education and Pedagogy (Jesuit)
Zbigniew Marek
11-21
PDF (Język Polski)
The Implications of Ignatian Praesupponendum in Educational Dialogue
Kamilla Frejusz
23-33
PDF (Język Polski)
Child’s Dignity in the Jesuit Pedeutological Thought of the Old Polish Period
Anna Królikowska
35-46
PDF (Język Polski)
Humanities Studies and Jesuit Principles of Education
Martin Šarkan
47-56
PDF (Język Polski)
Jesuit Upbringing as Prevention Against Fundamentalism, Bigotry and Pharisaism
Lukáš Jeník
57-67
PDF (Język Polski)
The Idea of „Depth” in Ignatian Pedagogy in Face of some Tendencies of Digital Education
Rastislav Nemec
69-76
PDF (Język Polski)
Between the Reel Subject and the Reality of Neuroscience. The History of a Certain Illusion in the Background of Ignatian Pedagogy
Klaudia Węc
77-85
PDF (Język Polski)
Tradition and Modernity. Jesuit University and Contemporary Challenges of Globalization
Jarosław Charchuła
87-96
PDF (Język Polski)
Ignatian Pedagogy and Its Religious Inspirations
Hiroto Satō, Yuina Itō
97-103
PDF (Język Polski)
Articles Varia
Accompaniment in the Period of the COVID-19 Pandemic Versus Social and Educational Activity of Retired Prison Officers
Magdalena Urlińska-Berens
107-118
PDF (Język Polski)
Neurodiversity of Higher Education Students in the Compensatory and Therapeutic Discourse and the Discourse of Unlocking Their Potential. Part I
Ryszarda Cierzniewska
119-132
PDF (Język Polski)
Active Forms of Conducting European Studies: Experience, Analysis, Conclusions
Svitlana Sysoieva, Olena Lokshyna, Olena Protsenko, Ilona Tryhub
133-145
PDF (Język Polski)
The Role of a Learning Environment in the Development of Self-regulated Learning in a Distance Education
Magdalena Kolber
147-157
PDF (Język Polski)
Selected Considerations for the Design of School Career Guidance Offers
Małgorzata Rosalska
159-166
PDF (Język Polski)
Reviews
Banchoff, T. i Casanova, J. (red.). (2016), The Jesuits and glo‑ balization: historical legacies and contemporary challenges. Georgetown University Press (Washington, D.C., ss. 299)
Jarosław Charchuła
169-171
PDF (Język Polski)
Szpunar, M. (2018). (Nie)potrzebna wrażliwość. Wydawnictwo Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, ss. 160.
Agata Borowska
172-175
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission