Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Horyzonty Wychowania
e-ISSN 2391-9485
Platforma
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Etyka publikacyjna
Aktualności
Kontakt
Szukaj
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona główna
/
Archiwum
/
Tom 23 Nr 66 (2024): Szkoła i rodzina – współpraca, partnerstwo, zaangażowanie
Tom 23 Nr 66 (2024): Szkoła i rodzina – współpraca, partnerstwo, zaangażowanie
Redaktor numeru: Gabriella Pusztai, Anna Błasiak, Ewa Dybowska
Opublikowane:
2024-06-30
CAŁY NUMER
cały numer
Edytorial
Editorial: School and Family – Collaboration, Partnership, Engagement
Gabriella Pusztai, Anna Błasiak, Ewa Dybowska
5-6
pdf (English)
Edytorial: Szkoła i rodzina – współpraca, partnerstwo, zaangażowanie
Gabriella Pusztai, Anna Błasiak, Ewa Dybowska
7-8
pdf
Artykuły tematyczne
Real‑Life Contexts of Spontaneous Family Life Education
Gabriella Pusztai , Katalin Pallay , Cintia Csók
11-22
pdf (English)
School‑Friendly Parents? Characteristics of Parents’ Involvement in Vocational Schools in Hungary
Anett Rusznák, Gabriella Pusztai
23-35
pdf (English)
Cooperation of the School With the Family and the Local Community – Selected Aspects
Anna Błasiak, Sylwia Michalec-Jękot
37-48
pdf (English)
Interesant, klient i partner. Różne oblicza obywatelstwa w relacji rodziców ze szkołą
Marta Wiatr
49-59
pdf
The Pros and Cons of Preschool and Early School Teachers’ Collaboration With Parents in the Light of Their Experiences
Teresa Zubrzycka-Maciąg
61-71
pdf (English)
Relacja rodzina–szkoła w kontekście pedagogiki towarzyszenia
Ewa Dybowska
73-81
pdf
Wykorzystanie koncepcji profilaktyki pozytywnej w obszarze współpracy szkoły i rodziny
Katarzyna Jarosz
83-93
pdf
The Career of Students who Use a Different Language at Home and at School
Zsófia Vincze
95-105
pdf (English)
Can High Involvement of Roma Parents Combat the Impact of Poverty? Resilience and Parental Involvement in the Success of Roma Students at School from the Students’ Perspective
Tímea Ceglédi, Emese Alter, Katalin Godó, Hunor Papp
107-120
pdf (English)
Artykuły Varia
The Family as a Place of Experiencing Critical Events – Case Study
Amelia Krawczyk-Bocian
123-133
pdf
Development of Empathy When Raising a Child in a Cultural Environment That Sanctions Aggression and Violence
Bożena Józefów –Czerwińska
135-143
pdf (English)
From Seeing to Understanding: The Conceptual Metaphor UNDERSTANDING IS LIGHT in Julian of Norwich’s “Revelations of Divine Love”
Katarzyna Stadnik
145-154
pdf (English)
Psychologiczne procesy wychowawczego wpływu na dzieci i młodzież w zmieniających się środowiskach wychowawczych
Dorota Kubicka
155-164
pdf
Język / Language
English
Język Polski
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Aktualny numer
Zgłoś tekst