Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
HORIZONS OF EDUCATION
e-ISSN 2391-9485
Platform
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers
Submissions
Etyka publikacyjna
Announcements
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 41 (2018): Współczesne dyskursy edukacyjne
Vol. 17 No. 41 (2018): Współczesne dyskursy edukacyjne
Issue Editors: Mirosław Kowalski, Ewa Kowalska, Wit Pasierbek
Published:
2018-09-03
Editorial
Edytorial: Współczesne dyskursy edukacyjne
Mirosław Kowalski, Wit Pasierbek, Ewa Kowalska
5-6
PDF (Język Polski)
Editorial: Contemporary Discourses in Education
Mirosław Kowalski, Wit Pasierbek, Ewa Kowalska
7-8
PDF
Thematic Articles
Globalizacja, amerykanizacja i procesy (glo)kalizacji. Konteksty i kontrowersje
Zbyszko Melosik
11-27
PDF (Język Polski)
Uwarunkowania rozwoju kształcenia zawodowego
Stefan Michał Kwiatkowski
29-40
PDF (Język Polski)
Reakcje przystosowawcze a wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością ruchową o różnych typach temporalnej satysfakcji
Janusz Kirenko
41-58
PDF (Język Polski)
Testy szkolne i rekonstrukcja edukacyjnej rzeczywistości
Agnieszka Aleksandra Gromkowska-Melosik
59-73
PDF (Język Polski)
Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna
Jarosław Gara
75-96
PDF (Język Polski)
Decentracja – rozwój- edukacja
Piotr Błajet, Beata Przyborowska
97-105
PDF (Język Polski)
Racjonalność procesu wychowania we współczesnym dyskursie pedagogicznym
Renata Nowakowska-Siuta
107-120
PDF (Język Polski)
Indywidualizacja w pedagogice troską o innego
Marzenna Magda-Adamowicz
121-133
PDF (Język Polski)
Odpowiedzialność w edukacji versus dylematy etyczne pedagogów w kreowaniu postaw jednostkowych uczniów
Grażyna Genowefa Gajewska, Paweł Zapeński
135-148
PDF (Język Polski)
Ideologia - edukacja – zdrowie. Rozważania o dyskursach zakazanych?
Mirosław Kowalski
149-161
PDF (Język Polski)
Strategie legitymizacji zmiany oświatowej w dyskursie o sześciolatkach. Casus kampanii promocyjnej MEN
Ewa Kowalska
163-175
PDF (Język Polski)
Articles Varia
Gender and labor market situation among technical university graduates in Poland
Michał Tomasz Tomczak
179-189
PDF
Wartości cenione przez pracodawców na rynku pracy w ocenie studentów studiów pierwszego stopnia
Teresa Myjak
191-200
PDF (Język Polski)
Samozatrudnienie absolwentów szkół wyższych jako potencjalna miara ich przedsiębiorczości
Marek Rocki
201-213
PDF (Język Polski)
„Wychowanie dla pokoju” versus wychowanie do wojny. Wartości uniwersalne wobec wyzwań globalnych
Jerzy Menkes
215-223
PDF (Język Polski)
Czy przedsiębiorczy skuteczniej uczą przedsiębiorczości?
Beata Stępień
225-236
PDF (Język Polski)
Edukacja a zachowania przedsiębiorcze właścicieli-menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami rodzinnymi
Izabella Steinerowska-Streb
237-250
PDF (Język Polski)
Zarządzanie talentami w firmach rodzinnych
Jan Klimek
251-260
PDF (Język Polski)
Aktorzy rozwoju gospodarczego jako wytwór odziaływań socjalizacyjnych systemu społecznego
Magdalena Maria Zdun
261-270
PDF (Język Polski)
School textbooks to teaching religion as a subject of sociological inquiry – the role of qualitative content analysis
Marcin Zwierżdżyński
271-284
PDF (Język Polski)
PDF (Język Polski)
Reviews
Marek, Z. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum, ss. 332.
Miłosz Mółka
287-289
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission